Miluješ domlouvání schůzek s novými klienty? (3/5)
Ještě než se posuneme dál, chci poděkovat za zaslané domácí úkoly!!!!
V tomto dílu se chci kouknout na to, jak zvládnout dobrou asistentku a probojovat se přes ni k člověku, se kterým se chci setkat.
Taková dobrá asistentka je pro šéfa firmy hotová výhra. To myslím vážně, i když my, obchodníci, takové neprůstřelné odmítačky nemáme rádi.
Dobrá asistentka chrání šéfíka před nájezdy nejrůznějších obchodníků a ta opravdu dobrá asistentka by měla být schopna rozeznat, jestli je Váš produkt pro firmu přínosem.
Samozřejmě, že úplně každý produkt i službu potřebuje úplně každý člověk :) Co se však může stát, že jak je denně bombardována různými nájezdy a telefonáty nás obchodníků, tak už to bere šmahem a odpálkuje všechny volající obchodníky.
Takže když na takovou asistentku narazíte, tak se na ní nezlobte – jen dělá svoji práci (to zní jako vytržené z amerického filmu).
Takže co s ní:
1. Udělejte si z ní kamarádku. Tím nemyslím, že jí máte zvát na víno, nebo jít rovnou na rande, protože kolegyně ve zbrani by tím byly v nevýhodě. Jak tedy na to? Třeba s ní zaveďte hovor na téma, kolik obchodníků týdně se snaží k šéfovi probojovat a kdyby se měl šéf setkat s každým, tak by prakticky nedělal nic jiného, než schůzoval s obchodníky. Dále se můžete i optat, jestli jsou na ni někteří obchodníci i hrubí, když je odmítne atd.
2. Když už jste v komunikaci, tak jí řekněte, co jako firma děláte – to co jste si napsali v minulém dílu. Stručně, jednoduše a klidně můžete i neformálně.
3. Nyní se jí zeptejte, jestli vás může přepojit na šéfa, anebo jestli má na starosti jeho diář ona a schůzku si s ním dohodnete přes asistentku.
Držím palce při domlouvání schůzek!!!!
—